Rabu, 2 Februari 2011

Aku Lintas Bukit Bintang & Tahfiz Gombak

Mata kiri aku galak memerhati
Perhati apa saja di keliling Bukit Bintang..

Aku lihat yang muda- muda
  Aku lihat ada yang syok pesta, aku sudah biasa itu
Aku lihat ada yang lebih batas diri,
  Aku cuba nak uji
Aku lihat ada bibir-bibir mentah menyembur carut
  Aku terdetik bikin lagi tegang
Aku lihat mereka berpelukan
  Aku mengintip
Aku lihat ada yang menogak kencing mabuk
  Aku mau berseloroh sama, syok..


Kelmarin juga mata kanan aku perhati Budak-budak Tahfiz Gombak..

Aku nampak yang muda-muda
Mereka sedang imarah
  Aku dilihatkan bibir-bibir mereka, sebut kebesaran
  Aku rasa sayur, kerana aku tak begitu
Aku nampak mereka tembungkan bahu di saf
  Aku haru,
Aku nampak depa buka kitab
  Terdetik aku menghampiri mereka


Hari ini kebiadapan mata kiri ku makin memberontak
Tapi mata kanan ada mai sirna..

Aku pilih sirna..lagi baik kot..




(Antara Pekan Bkt Bintang & Sekolah Tahfiz Gombak)